شرکت مخابرات استان سمنان
صفحه اول
تماس با ما
RSS
سه شنبه ٠٣ بهمن ١٣٩٦ - |

پرسش های متداول

 

1)    با اتمام میزان ترافیک چگونه می توان حجم خریداری کرد؟

در صورت اتمام ترافیک، می توانید با مراجعه به سایت adsl.tcsem.ir نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید سپس نسبت به خرید ترافیک حساب کاربری خود اقدام نمائید.

 

2)    داشتن خط تلفن جهت گرفتن سرویس اینترنت لازم می­باشد؟

داشتن خط تلفن برای سرویس adsl و dial up لازم می­باشد.

 

3)   اصطلاح رانژه کردن تلفن یعنی چه؟

برقراری ارتباط تلفن مشترک با اسپلیتر شرکت سرویس دهنده توسط شرکت مخابرات را عمل رانژه کردن می گویند.

 

4)   چگونه می توان حجم دانلود خود را از طریق وب سایت چک کنم؟

برای مشاهده ریز مصرف خود می توانید با مراجعه به آدرسadsl.tcsem.ir نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید،در قسمت ریز مصرف شما می توانید میزان حجم مصرفی خود را مشاهده نمایید.

 

5)   من یک کاربر معمولی با روزی ۴ الی ۵ ساعت کار در اینترنت هستم، آیا سرویس ۲ گیگابایتی برایم جوابگو است؟

طبق برآورد ما، چنانچه شما یک یوزر معمولی هستید این حجم ترافیکی که در سرویسهای ما معرفی شده برای شما مناسب است.

 

6)   برتری سرویس­ adsl نسبت به سرویس dial up چیست؟

با استفاده از سرویس­ adsl می‌توان بدون نیاز به شماره‌گیری و بدون اشغال تلفن، دسترسی به اینترنت رابا سرعتی بالا فراهم ساخت.(سرعت بالا، اتصال همیشگی بدون نیاز به شماره گیری و اشغال شدن خط تلفن و بدون نیاز به پرداخت هزینه‌ی مکالمات تلفنی برتری این سرویس­ها می­باشد.

 

7)   پهنای باند اختصاصی ( Dedicated ) و اشتراکی ( Shared ) چیست ؟

پنهای باند اختصاصی: در این نوع پهنای باند استفاده از سقف پهنای باند در تمام ساعات شبانه روز تضمین شده است، زیرا پهنای باند به صورت اختصاصی به شما داده خواهد شد. پهنای باند تقسیم شده: در این نوع پهنای باند، تعدادی کاربر به صورت مشترک از آن استفاده می کنند.

 

8)   مودم connect است اما هیچ گونه send/receive انجام نمی‌شود. چرا؟

تمام کابل‌هایی را که به مودم ADSL متصل شده است از مودم خارج و آداپتور برق را قطع کنید. ۵ دقیقه مودم را خاموش نگه دارید. آداپتور مودم را دوباره وصل کنید. در زمان نوسان برق، حتما مودم را خاموش کنید.

9)عبارت Status در ADSL به چه معناست؟

این مفهوم بیان‌گر امکان برقراری ارتباط اینترنت بر روی خط تلفن است. در مودم‌ها معمولا چراغ‌هایی با اسامی مختلف (status, link, sync, wan) در جلوی مودم وجود دارد که از طریق آن می‌توان از وضیعت سرویس ADSL آگاه شد.
این چراغ همیشه باید به صورت ثابت و روشن باشد. خاموش بودن این چراغ و یا چشمک زدن آن به صورت ممتد بیان‌گر وجود اختلال در سیستم است.

برای برطرف کردن مشکلات بیان شده باید به موارد زیر توجه کرد:

· بررسی بوق خط تلفن (وصل است یا خیر). در صورت قطعی بوق تماس با ۱1۷و اعلام خرابی و تماس با پشتیبانی شرکت مخابرات استان سمنان برای انجام راهنمایی‌های لازم.

·  بررسی وضعیت سیم‌کشی مشترک و اطمینان از این که خط تلفن صحیح به پورت line مودم وصل شده باشد.

·  بررسی وجود دستگاه‌های برقی نویزساز در نزدیکی خط و مودم (دستگاه موبایل، فکس و…)

·  اطمینان از صحیح بودن اتصالات مودم، گوشی و خط تلفن ADSL به اسپلیتر

· وجود نویزگیر بر روی پریز تلفن می‌تواند سبب بروز مشکل شود. بنابراین ابتدا از وجود برق‌گیر (نویزگیر) بر روی پریزها اطمینان حاصل کنید و در صورت وجود آن را خارج کنید. (اطمینان حاصل کنید که دو شاخه ضد برق در مدار تلفن وجود ندارد.)

·  وجود صفر بند روی خط ADSL نیز می‌تواند موجب بروز مشکل درstatus شود.

 

10)هنگام connect شدن به اینترنت از طریق کانکشن pppoe، خطای Error678 گرفته می‌شود. این خطا به چه معناست؟

برخی از عواملی که ممکن است سبب بروز این مشکل شود عبارت‌اند از:

·  تنظیم هم‌زمان pppoeروی مودم و ویندوز. (هنگامی که pppoe روی مودم تنظیم شده باشد و کانکشن pppoe بخواهد برروی ویندوز نیز تنظیم شود)

·  نصب نشدن صحیح درایور مودم در حالتی که مودم از طریق USB به کامپیوتر وصل شود.

·  تنظیمات اشتباه مودم مانند VPI/VCI.

·  وصل نبودن خط تلفن رانژه به پورتline مودم.

· بروز قطعی در دیتای مرکز ارایه دهنده‌ی سرویس ADSL نیز می‌تواند موجب بروز این مشکل شود. در این حالت مشترک نباید به تنظیمات اینترنت دست بزند و تا رفع مشکل باید منتظر بماند. درصورت رفع نشدن مشکل حتما با پشتیبانی شرکت مخابرات (2020) تماس بگیرید.

 

11) اختلالات تلفن بر روی +ADSL2 به چه دلیل است؟

از آن جا که در تکنولوژیADSL، صدا و دیتا به صورت اشتراکی بر روی یک کانال، یعنی زوج سیم مسی انتقال داده می‌شوند، اگر شرایط لازم برای استفاده‌ی هم‌زمان برقرار نباشد، می‌توانند بر روی یکدیگر اثر منفی بگذارند.
دراغلب موارد چنین مشکلاتی، به دلیل رعایت نکردن استانداردهای لازم در اتصال اسپلیتر به خط، گوشی و یا مودم است و یا ممکن است اسپلیتر خراب شده باشد.

برای مشخص شدن مشکل، پیشنهاد می‌شود بر روی خطی که ADSLروی آن راه‌اندازی شده است، فقط مودم ADSL قرار گیرد، تمامی گوشی‌ها و اسپلیترهای موجود روی این خط جدا شوند و اینترنت تست شود. در صورت درست بودن سرویس، به کمک یک گوشی، اسپلیترها یکی یکی چک شوند. معمولا با این تست می‌توان اسپلیتر خراب را پیدا کرد.
همچنین استفاده از گوشی‌ها و یا دستگاه‌های متعدد بر روی خطی که ADSLاز آن گرفته شده، ممکن است اختلالات این چنینی به وجود بیاورد. پیشنهاد می‌شود از خط ADSLاستفاده‌های جانبی زیاد صورت نگیرد.

 

12)     تاثیرات نویز روی سرویس +ADSL2 چگونه است؟

وجود نویز یکی از عواملی است که برروی خط ADSL اختلال ایجاد می کنند و باعث بروز مشکلات متعدد می‌شود. در سرویس ADSL نویز به دو صورت وجود دارد:

·  نویز به صورت شنیداری بر روی بوق خط تلفن.

·  نویز برروی خط ADSL که موجب افت کیفیت سرویس می‌شود.

برای برطرف شدن نویز به صورت شنیداری برروی خط تلفن راهکاری ساده وجود دارد وآن استفاده از اسپلیتر  است. نصب این ابزار بسیار ساده است و با استفاده از آن می‌توان، نویز موجود بر روی خط را برطرف کرد .
درباره‌ی مورد دوم باید به این نکته اشاره کرد که سیستم‌ها و دستگاه‌هایی وجود دارند که برروی سرویس اینترنت اختلالاتی ایجاد می‌کنند و از کیفیت سرعت اینترنت می‌کاهند. برخی از عوامل ایجاد نویز عبارت‌اند از:

·  کلیه دستگاه‌های برقی (این دستگاه‌ها ممکن است بر روی ADSLاخلال ایجاد کنند

·  وجود تلفن بی‌سیم، کالر آی دی و فکس بر روی خط رانژه

·  سیم‌کشی نامناسب و کنار هم قرار گرفتن سیم تلفن با سیم‌های برق

·  نزدیکی موبایل به مودم

مشترکان می‌توانند با تماس با واحد پشتیبانی اطلاعات دقیقی درباره‌ی نویز خط خود به دست آورند.

 

13)     اسپلیتر چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

اسپلیتر ابزاری‌ست برای جدا کردن voiceو data از یکدیگر. از نظر فیزیکی قطعه‌ای‌ست کوچک با یک ورودی برای خط تلفن و دو خروجی برای گوشی تلفن ومودم ADSL.

همان‌طور که می‌دانید یکی از مزایای سرویس ADSL استفاده هم‌زمان از اینترنت و تلفن است. برای جلوگیری از اختلال در دو سرویس (اینترنت و تلفن) نباید دستگاه‌های جانبی (تلفن، فکس و …) به صورت مستقیم بر روی خط تلفن قرار گیرند. (این بدان معناست که برای استفاده از هر دستگاهی که قرار است به صورت مستقیم بر روی خط وصل باشد، یک اسپیلیتر نیاز است
اسپلیتر می‌تواند از اختلالات جانبی مانند نویز و قطع و وصلی تلفن و اینترنت جلوگیری کند.
شکل زیر نمایان‌گر جای‌گیری صحیح مودم و اسپلیتر است.

http://www.shatel.ir/PortalData/Subsystems/Faq/uploads/Image/general/rtl/splitter.png

توجه:

برای اتصال بعضی از مودم‌ها افزون بر اتصال اسپلیتر به دیگر خط‌ها، به مودم نیز باید اسپلیتر وصل شود.

 

14)     اصطلاح خط رانژه یعنی چه؟

خط رانژه خط تلفنی است که می‌تواندvoice و data را هم‌زمان با هم روی یک خط منتقل کند. بنابراین قابلیت ارایه‌ی سرویس ADSL را داراست. قبل از این که بتوانید از خط تلفن خود به عنوان خط ADSL استفاده کنید باید این خط از طرف مخابرات و به درخواست شرکت ارایه دهنده‌ی سرویس، رانژه شود.

15)  منظور از ترافیک دریافتی و ترافیک ارسالی در سرویس اینترنت پرسرعت ADSL چیست؟

منظور از ترافیک دریافتی میزان حجم دانلود و ترافیک ارسالی میزان حجم آپلود در سرویس اینترنت پرسرعت ADSLمیباشد.