شرکت مخابرات استان سمنان
صفحه اول
تماس با ما
RSS
چهارشنبه ٠٤ مرداد ١٣٩٦ - |

راهنمای اتصال به اینترنت

الف) بررسی وضعیت مودم

  1. اولین مرحله ، رانژه شدن خط و اتصال صحیح آن به مودم می باشد . در صورت ارتباط صحیح خط تلفن ، چند ثانیه پس از روشن شدن مودم چراغ link- DSL) ADSL) بر روي مودم ثابت می شود .
  2. در صورتیکه مودم از طریق کابل شبکه به سیستم وصل می باشد چراغ Ethernet یا LAN نیز روشن شده به حالت چشمک زن در می آید که به معناي ارتباط مودم با کامپیوتر شما می باشد.
  3. با توجه به نوع تنظیمات داخلی مودمتان اتصال از طریق کانکشن ( Bridge) یا اتصال اتوماتیک( PPPOE) چراغ Data یا Internet نیز به حالت چشمک زن درمی آید که به معناي برقراري اینترنت در مودم شما می باشد . لازم به ذکر است چراغ Internet تنها در صورتی روشن و چشمک زن می شود که مودم شما توسط ISP به حالت اتوماتیک تنظیم شده باشد و شما در اینصورت نیازي به استفاده از کانکشن ویندوز نخواهید داشت.

بررسی اتصال صحیح خط تلفن


شکل 1
  1. آداپتور مخصوص مودم را به صورت صحیح به مودم وصل نموده و از روشن بودن مودم مطمئن شوید .
  2. از اتصال صحیح کابل تلفن به پشت مودم مطمئن شوید .
  3. مطمئن شوید که کابل تلفن متصل شده به پشت مودم همان خط تلفنی باشد که رانژه شده است .
  4. اطمینان حاصل کنید که خط رانژه شده بوق داشته باشد در غیر اینصورت با خرابی تلفن 117 تماس بگیرید .
  5. تصالات اسپیلتر را به پشت مودم به صورت صحیح انجام دهید.
  6. تمامی دستگاهها از جمله تلفن، اسپیلتر ، دو شاخه ضد برق ، صفر بند ،FAX، Caller ID و Devise های دیگر را از خط تلفن برداشته و مودم را مستقیم بدون اسپیلتر و وسایل جانبی به خط تلفن متصل بفرمایید
  7. پریز و کابل تلفن متصل شده به مودم را تعویض نمایید .
  8. در صورت دو لاینه بودن پریز تلفن ، پریز مربوطه را تعویض و مودم را به پریز دیگري متصل کنید .
در صورتیکه با چک کردن تمامی موارد فوق باز هم مشکل ادامه داشت با پشتیبانی شرکت مخابرات استان سمنان(2020) تماس حاصل نمایید

ب) تنظیمات ویندوز

درصورتیکه مودم شما به حالت اتوماتیک تنظیم شده باشد نیازي به تنظیمات خاص بر روي ویندوز نخواهد بود صرفا مطمئن شوید اولا که Local Area Connection جهت استفاده اینترنت از طریق کابل شبکه و یا Wireless Network Connection جهت استفاده بی سیم اینترنت بر روي ویندوز نصب باشد . براي چک کردن این موضوع کافی است در قسمت Run سیستم دستور ncpa.cpl را تایپ نموده و ok نمایید در صورتیکه در صفحه ظاهر شده هیچ کانکشنی مشاهده نگردید یعنی درایور کارت شبکه شما نصب نیست و باید از طریق CD مادربرد (درصورت onboard بودن پورت شبکه) و در غیر اینصورت از طریق CD کارت شبکه آن را نصب نمایید . همچنین مطمئن شوید کانکشن شبکه حتما فعال باشد در صورتی که بر روي Local Area Connection یا Wireless Network Connection کلیک راست نموده و گزینه اول Disable باشد کارت شبکه شما فعال است و در صورتیکه گزینه اول Enable باشد بر روي آن کلیلک نمایید تا کارت شبکه فعال گردد.(شکل 2)
شکل2

بررسی Network Connection

  1. فشردن همزمان لوگوی ویندوز و R


  2. شکل3
  3. تایپ دستور ncpa.cpl

  4. شکل4
  5. در صورتی که هیچ کانکشنی در این قسمت موجود نباشد یعنی کارت شبکه بر روي سیستم شما نصب نیست ، لذا می بایست کارت شبکه را با استفاده از سی دي درایور مربوطه نصب نمایید .اگر از کابل USB استفاده می کنید باید درایور مودم را نصب کنید .اگر از کابل شبکه استفاده می کنید و پورت شبکه شما بر روي مادربرد واقع شده از درایور مادربرد و در غیر اینصورت سی دي کارت شبکه را بایستی نصب نمایید .در صورتیکه چندین Local Area Connection دارید براي مشخص کردن کارت شبکه فعال کافی است کابل را از پشت مودم جدا نمایید تا علامت ضربدر برروي کارت شبکه فعال ظاهر شود .سپس کابل را مجدد به مودم وصل نمایید در صورتیکه بر روي کارت شبکه شما Local Area Connection ضربدر قرمز رنگ هست و مودم شما از طریق کابل به سیستمتان وصل است لطفا اتصالات کابل شبکه و یا کابل USB را چک کنید .

  6. شکل5
    همچنین با راست کلیک کردن بر روي آن و انتخاب گزینه Enable آن را فعال نمایید و در صورتی که گزینه اول پس از راست کلیلک کردن Disable باشد یعنی کارت شبکه شما الان فعال هست .در ضمن با انتخاب گزینه Repair یا Diagnose در صورتی که کارت شبکه IP نگرفته باشد مشکلش برطرف می شود .

    شکل6
در صورتیکه اتصال شما با مودم از طریق Wireless و بدون سیم است بر روي Wireless Network Connection کلیک راست نموده و گزینه View Available Network یا Connect/Disconnect را انتخاب نمایید و از لیست موجود شبکه مودم خود را انتخاب و در صورت درخواست Password آن را به صورت صحیح وارد نمایید. در صورتیکه هیچ شبکه وایرلسی به شما نشان داده نشود و یا امکان کانکت شدن به آن فراهم نیست ممکن است چند دلیل داشته باشد .
  1. سیستم شما لپ تاپ بوده و دکمه وایرلس آن خاموش است .
  2. تنظیمات وایرلس در مودم به درستی انجام نشده است.
  3. فاصله شما از مودم بیش از حد معمول است .
  4. کارت شبکه وایرلس شما با مشکل مواجه شده است .

اتصالات LAN

در صورتیکه چراغ LAN یا Ethernet مودم روشن نمی شود موارد زیر را چک کنید :
  1. کلیه اتصالات کابل شبکه ، مودم و سیستم را چک کنید .
  2. از سالم بودن کابل شبکه و سوکت ها مطمئن شوید .
  3. مطمئن شوید چراغ مربوط به پورت شبکه سیستمتان روشن باشد .
  4. در صورت نصب نبودن درایور LAN با استفاده از از سی دي مادربرد ویا کارت شبکه آن را نصب کنید .

بررسی خطاهاي رایج

خطاي 651 و 678

  1. از روشن و ثابت بودن چراغ ADSLبر روي مودم مطمئن شوید .
  2. نصب صحیح کارت شبکه مربوط به اتصال مودم را چک نموده و ازEnableبودن آن مطمئن شوید .
  3. کانکشن خود را پاك کرده مجدد یک کانکشن جدید بسازید
  4. ممکن است تنظیمات مودم Reset شده باشد.
پس از بررسی در صورت ادامه مشکل می توانید با پشتیبانی شرکت مخابرات استان سمنان(2020) تماس حاصل نمایید

خطاي 691

  1. اشتباه وارد کردن اطلاعات کاربري اعم از نام کاربري و رمز عبور در کانکشن خود .
  2. تمام شدن ترافیک دوره ، که البته در این صورت شما می توانید به اینترنت کانکت شوید ولی فقط صفحه پنل کاربري جهت شارژ مجدد برایتان قابل دسترسی خواهد بود
  3. یوزر شما در جایی آنلاین بوده و شخص دومی با اطلاعات کاربري شما قصد کانکت شدن داشته باشد
  4. ممکن است کانکشن شما دچار مشکل شده باشد که بهتر است کانکشن را پاك کرده و مجددا بسازید .
پس از اینکه مطمئن شدید مودم و اتصالات کابلی در وضعیت صحیح خود قرار دارد ولی نتوانستید صفحه اینترنتی باز کنید باید مراحل زیر را طی کنید
1. اجراي دستور Ping مودم: لازم به ذکر است که بایستی IP ي از رنج IP مودم بر روي Local Area Connection ست گردد 192.168.1.x که x از 2 تا 255 میتواند باشد

شکل7

شکل8

شکل9
بعد از وارد کردن دستور بالا و انتخاب دکمه Enter چهار خط مشابه به شما نشان داده می شود اگر نتیجه یکی از موارد پایین باشد : Destination host unreachable(شکل10)
شکل10
Request timed out(شکل11)

شکل11
بایستی بررسی هاي لازم در قسمت Network Connection را انجام دهید که قبلا آموزش داده شد.تنها در صورتیکه نتیجه ping مانند شکل12 باشد ارتباط سیستم با مودم برقرار می باشد .
شکل12
Pingاینترنت یا سایت گوگل را بگیرید . بدین صورت ping 4.2.2.4 و یا ping google.com

شکل13
نتیجه شکل13 نشان دهنده اتصال به اینترنت می باشد.